Make up Rate

BRIDAL
enggament- RM250
soolemnization- RM 300
reception- RM 350
-Free accessories(veil,crown,necklace,earings,etc) for more than 2 bridal sessions

EVENT MAKEUP
day- RM70/RM100
night- RM120/RM150
-Fake lashes included
-get discount of RM20/ person for a group of 3 and above

OPTIONAL
accessories(silver only)- RM20-RM80
trial makeup- RM100
stayback charges (max 3hrs)- RM150
changing look- RM200

NOTES
*All rates are excluding travel charges which varied according to location
*Deposit is needed to confirm your booking, payable to my CIMB/MAYBANK account



Friday, May 7, 2010

MAKE UP BERSAMA PUAN ROSITA JAAFAR

Pengalaman make up bersama Puan Rosita Jaafar atau lebih dikenali sebagai RJ adalah sesuatu yang tak dijangka.Macam-macam perkara yang jadi (memang kelakar bila diingatkan balik haha). Sebenarnya kami pernah berjumpa semasa berkursus marketing dan kami berkenalan disitu.Habis sahaja berkursus kami lost contact(em nak wat cmne).Tapi rezeki ada dimana-mana kan Allah dah tentukan setiap pintu rezeki setiap hambanye.ekin pernah bekerja disebuah butik pengantin di ampang untuk mencari pengalaman. Dari situ minat untuk design dan menjahit pakaian pengantin timbul. ekin tidak mengambil masa yang lama untuk membuat keputusan belajar dari A-Z. Memang pelik bila kite tidak ada apa-apa mengenai asas jahitan.Perkara ini pernah membuat kan ekin takut untuk mencuba sesuatu yang baru.Tapi bila kite nak kan sesuatu walau bagaimana susah sekalipun ( i still want to try). ekin dengan hati yang berkobar-kobar belajar di ftimdc.

Tak sangka pulak rupa-rupanya berjumpa kembali dengan RJ.Di situ RJ berbincang dengan ekin make up untuk buku baru yang akan datang.So ekin mengambil peluang itu.Nak dijadikan cerita pagi sebelum pergi ke rumah RJ di subang (sebenarnya ekin xfamiliar sangat jalan tu) hehe jadi ikut papan tanda jelah. Bayangkan fikiran dalam kepala takut lambat la? sempat ke? make up versi ape? dengan xsengajanye ekin terlanggar kereta depan yang tiba-tiba tak bagi signal masuk jalan ekin... habis kemek kereta ekin!! terkejutnye masa tu tuhan je yang tahu.So ekin terus call EJ assistant RJ bagitahu pasal excident tu dan masa tu jugak ekin xnak buang masa fikirkan pasal kereta just MAKE UP sahaja.

masa tu ekin make up seorang model nie.Kulit tidak bermasalah sangat cuma matanya agak kecil sedikit n ekin nak matanye masa tu nampak galak la.Sory sangat gambar model nie xde coz ekin xbawa kamera huhu.tapi ekin akan updated later kat blog untuk tontonan ramai huahua.kemudian continue dengan RJ mengambil masa selama 1jam untuk make up.Habis sahaja make up ekin terus settlekan pasal kereta.
(minta maaf sangat dengan RJ xdpt stay sampai habis photoshoot tu)

INILAH HASILNYA...




BOLEH JUGA DAPATKAN BUKU INI DI KEDAI-KEDAI BUKU BERHAMPIRAN ATAU LAYARI LAMAN WEB FTIMDC TERUS....


2 comments: